Wonderland FAQ

Hvem kontakter jeg om reklamasjon?


Det er heldigvis ikke ofte vi har reklamasjoner på våre senger, men om du har noe du vil reklamere på, må du ta kontakt med butikken der du kjøpte sengen din.

Butikken oppretter en reklamasjonssak som de videresender til Wonderland for vurdering. For å gjøre reklamasjonsprosessen smidigere anbefaler vi at du forbereder følgende før du sender inn reklamasjonen:

  1. Er kjøpet innenfor reklamasjonsretten på 5 år som er regulert i forbrukerkjøpsloven?
  2. Legg gjerne ved kjøpskvitteringen. Hvis du ikke har den, kan det være at butikken finner nødvendig informasjon på ditt etternavn eller telefonnummer.
  3. Er reklamasjonsårsaken tydelig? Legg ved bilder (eventuelt lyd/video) og beskrivelse. Gjelder reklamasjonen selve madrassen? Husk å ta av overmadrassen og event trekk før du tar bilder. Bruk gjerne rette gjenstander (for eksempel kosteskaft eller linjal) for å illustrere hva du vil reklamere på.